Koninginnedag 2009 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Koninginnedag 2009 - Reisverslag uit Oirschot, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Koninginnedag 2009

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

30 April 2009 | Nederland, Oirschot

Om 6.45 zijn we uit Hillegom vertrokken. Heerlijk weer, wel wat fris. Gisteravond zijn alle tassen gepakt alsof we vijf weken op reis gaan. Op de twee kleine tassen van Lia na is alles vol. De komende dagen zal blijken of we er mee toekomen.
Tot Alpen a/d Rijn is de route bekend. Bij Zeegersloot gaan we nu rechtsaf, richting Boskoop. De zon wordt al lekker warm. Net voorbij de Reeuwijkse plassen drinken we koffie (zelf meegebracht)en weer wat verder op bij Haastrecht verwisselen we de lange broeken voor de korte. Laat de zon zijn werk maar doen....
Het gaat lekker. We doen alle grote rivieren met een veerpont. De eerste is bij Schoonhoven (Lek). We fietsen richting Leerdam. Daar genieten we van een overheerlijke pannenkoek bj restaurant 't Veerhuys. We gaan richting het veerpont over de Waal. Ook hier hoeven we maar kort te wachten. Wat ons opvalt is dat er opmerkelijk weinig Koninginnedag-activiteiten zijn. We weten dan nog niet dat er zich een drama in Apeldoorn voltrokken heeft. Via Heusden (we zijn dan inmiddels de Maas over) rijden we richting Vlijmen. Van daaruir is het af en toe wel zoeken, doch met de kaart en af en toe wat vragen komen we er wel uit. Via Helvoirt richting Tilburg. Bij Oisterwijk hebben we het gevoel dat we er bijna zijn. En dat klopt ook. Nog een kleine 8 kilometer richting Oirschot. BIj onze bed and breakfast (De Ouwe Skuur) aangekomen, treffen we niemand. Een belletje naar onze gastvrouw is voldoende.Zij vertelt ons wat er in Apeldoorn is gebeurd. Heftig. Na een verkwikkende douche gaan we lekker eten in Oirschot. Thuis een koppie thee en dan lekker onder de wol. Dat mag ook wel want we hebben 157 kilometer in de benen en morgen is het weer vroeg dag.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009