Terug in Nederland - Reisverslag uit Uddel, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Uddel, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

02 Mei 2009 | Nederland, Uddel

Vandaag zijn we op ons gemak uit Woold, bij Winterswijk vertrokken. Wat kent Nederland toch een boel mooie gebieden. Landelijk, wat glooiend, hier en daar een boerderij. Van onthaasten heeft niemand ooit gehoord, ze doen het gewoon.Lekker zonnetje in de rug, nauwelijks wind. Eerst Groenlo, dan Ruurlo. Hier ons eerste kop koffie met een appelgebak van de plaatselijke bakker. Iedereen loopt hier met gebaksdozen over straat, valt ons op. Zal dus wel lekker zijn. En dat klopt.
Daarna richting Zutphen. Heerlijk terrus op gezocht voor een kop koffie. Daarna door richting Apeldoorn. Het begint al wat meer te waaien en we vragen ons af of we het droog houden. In Apeldoorn eten en drinken we wat, midden in het centrum. Daarna zetten we koers richting Uddel. We komen langs de plek waar op Koninginnedag zich een drama heeft voltrokken. Drommen mensen, veel bloemen bij een gedenkplaats en veel bekijks rond de Naald.Langs het Loo trappen we richting de Julianatoren. Vals plat. Na enkele kilometers vals geklommen te hebben krijgen we een beloning in de vorm van een soort afdaling richting Uddel. Ons bed-and-breakfast vinden we snel. De eigenaar biedt ons direct wat te drinken aan. Hij blijkt enkele jaren geleden naar Rome te zijn gefietst met een vriend. Hij wordt er ter plekke weer enthousiast van.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009