Met de bus naar Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Met de bus naar Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Met de bus naar Dublin

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

09 Augustus 2011 | Ierland, Dublin

We staan rond half acht op. Routineus doen we alles: douchen, tassen inpakken, ontbijten, tassen op de fietsen hangen.
We zeggen Martin en Jeanet gedag. Zij pakken de bus naar Dublin.
We vertrekken voor onze laatste fietsdag. Na een kilometer of vier moeten we linksaf. Het is een onduidelijke aanwijzing in ons routeboekje (de nieuwe versie vergeten te downloaden thuis....). We komen niet langs allerlei pubs. Zitten we wel op de goede weg? We besluiten terug te fietsen. Op de hoofdweg aangekomen fietsen we een stuk door. Ook hier geen afslag te bekennen. Dan stel ik voor om terug te fietsen naar New Ross en vandaar de bus te pakken naar Dublin. Dat geeft ons wat extra rust en een wat gemakkelijke maandag. Zo gezegd, zo gedaan. De bussen komen er niet vaak. Om half elf is de eerstvolgende. We hebben voldoende tijd om bij een restaurant bij het Kennedy-monument koffie te drinken. Vervolgens naar de bushalte. Daar komen we ook Martin en Jeanet weer tegen. Met wat manouvreerwerk krijgen we allen fietsen onder in de bagageruimte. Ik moet zeggen: het is een vrij relaxte manier om met de bus de laatste 100 kilometer af te leggen. De bus is wel een poosje onderweg, doch het is allemaal net wat aangenamer dan op de fiets.
In Dublin vinden we al snel een B&B op loopafstand van het centrum.
We gaan er die middag al op uit en ontdekken met name Temple Bar districht. Een aaneenschakeling van pubs en restaurant. Lia heeft van een sportvriendin de nodige tips meekregen over Dublin. Daar halen we een leuk restaurant uit. Na het eten lopen we naar de overkant om te gaan genieten van live-music (ook een van de tips). Er is op elke hoek van de straat wel een of andere muzikant of groep muziek aan het maken. Erg leuk en vaak best goed. Sowieso erg sfeervol.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009