In Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu In Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

In Dublin

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

11 Augustus 2011 | Ierland, Dublin

In Dublin hebben we ons prima vermaakt. De stad is behoorlijk in trek bij toeristen. Het is er druk. Er zijn enkele bijzonderheden, die je moet zien: Trinity College, St. Patrick's Cathedral, Guinness Storehouse, Spire, Temple Bar district.
De eerste dag bezoeken we al wandelend de nodige trekpleisters. Tussendoor laven we ons. Na het diner gaan we naar een pub met live-musis.
De volgende dag gaan we er met de fiets op uit. Eerst naar het kantoor van Fleishmann Hillard, waar Justin werkt. We maken buiten wat foto's en er wordt ons gevraagd of we binnen willen komen. Het miezert namelijk. Dan leg ik uit dat onze zoon op hun office in Amsterdam werkt. Natuurlijk kennen ze Justin. Er wordt koffie gehaald en diverse collega's die Justin kennen, komen ons gedag zeggen. Best heel leuk. Dan fietsen we naar het gloednieuwe Aviva-stadion. Die avond wordt er gevoetbald door Ierland en Kroatie. We willen wat foto's maken binnen, doch dat mag niet ivm de veiligheid. We fietsen door naar Dalkey. Hier wonen divers BI-ers (Bekende Ieren),zoals Bono van U2 (Vico Road). Ook kun je er lekker vis eten. Bono hebben we niet ontmoet, wel lekker een broodje zalm gegeten. Dan weer terug naar de stad. De miezer is overgegaan in regen. Vlak voor we terug zijn, breekt er een spaak in mijn wiel. Provisorisch maken we 'm. Dan opfrissen in onze B&B, want 's avonds wacht ons een boeiende voorstelling van Riverdance.
Na de voorstelling nemen we nog een pint in The Bank, een oude bank die tot fraaie pub is omgebouwd.
De laatste volle dag in Dublin gebruiken we om door Phoenix, het grootste stadspark van Europa, te fietsen. Ook bezoeken we de Jameson-stokerij en het Guinness Storehouse. Vanuit het hoogste punt in deze tot museum omgebouwde brouwerij heb je een geweldig uitzicht over de stad en de heuvels in het achterland.
Aan het einde van de middag drinken we een biertje met Martin en Jeanet. Voor we er erg in hebben is het half tien. De volgende dag moeten we er vroeg uit, dus het wordt tijd dat we onze B&B opzoeken. Onderweg scoren we nog een slice pizza, een zak patat en een Doner Kebab.

Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009