Belfast, een merkwaardige stad - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Belfast, een merkwaardige stad - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Belfast, een merkwaardige stad

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

23 Juli 2011 | Ierland, Dublin

De dag begint met een simpel ontbijt. Daarna de band plakken. Een klein lek is het euvel. Nog geen tien minuten later is de achterband weer keihard. Zal dat vanavond nog zo zijn? Per slot van rekening is bandenplakken geen alledaagse bezigheid.
Na de reparatiewerkzaamheden vertrekken we met de bus naar het centrum van de stad. We wandelen richting het centrum en doen een kop koffie bij een Italiaanse koffieketen: Cafe Nero. Daarna zetten we onze ontdekkingstocht voort. Het centrum is compact, alles op een vierkante kilometer. City Hall, Victoria Street, Donegall Street, Europa Hotel, Ann's Church and so on and so on. Met de Hop-on-Hop-off bus zien we alle bezienswaardigheden op een andere manier. Het Noord-Ierse parlementsgebouw buiten de stad, de H&W-scheepswerf, de plek waar de Titanic is gebouwd, de wijken waarin tot voor kort gevochten werd op leven en dood (patriots against unionists of catholics against protestantists). Een strijd tussen politieke opvattingen die bijna parallel loopt met geloofsovertuigingen. Hele wijken zijn doorklieft door deze gevechten. Indrukwekkende muurschilderingen herinneren iedereen aan deze tijd. Ook zijn er diverse memorials (gedenkplaatsen).
Na deze tour gaan we lunchen. Daarna doen we diverse winkels aan en nemen we onze eerste Guiness bij Crown's bar tegenover hotel Europa. Daarna gaan we verder de stad in. De zon schijnt uitbundig. We besluiten om lekker in het park voor de City Hall in de zon naar de film te kijken. Ongemerkt wordt het snel later. Tijd voor nog een Guiness. Daarna gaan we een hapje eten. Dat wordt een eenvoudig voorgerecht en daarna de onvermijdelijke fish-and-chips. Smaakt, ondanks dat we vandaag NUL kilometers hebben gefietst, toch prima. We besluiten de avond met een Ierse whisky (de plaatselijke Bushmill) in een heuse whiskybar. De taxi brengt ons snel en veilig terug naar onze B&B. Daar maken we ons gereed voor de eerste echte fietsdag.
De achterband is nog keihard. Ben eigenlijk best trots !!

• 24 Juli 2011 - 07:34

Jus:

Lieve pa en ma,

Ik zie dat jullie lekker aan het genieten zijn. Ga vooral zo door.

Vanaf vandaag zullen de kilometers gemaakt gaan worden door het schitterende Ierse landschap. Fingers crossed voor mooi fietsweer en ik zeg maar: "wat hier valt, kan bij jullie niet meer vallen". En het regent hier behoorlijk.

Succes en plaats zoveel mogelijk reisverslagen, want ze zijn erg leuk!

Grzt Jus

• 24 Juli 2011 - 08:44

Fons En AdA:

Hallo globetrotters! We lezen weer met veel plezier en bewondering jullie reisverslag!
    We hopen dat de weergoden jullie gunstig gezind zijn deze reis.
    Hier is het in ieder geval prut! Groetjes Fons en AdA

• 24 Juli 2011 - 11:01

Marga Van Setten:

Hallo globetrotters,

Tot nu toe ziet het er goed uit,
    Guiness smaakt volgens mij erg goed.
    Al echte mannen in Schotse quilts gezien,
    Wij verwachten uiteraard wel een foto
    van Lex in deze traditionele kledij.
    Zet hem op de komende dagen
    met fietsen. Geniet er lekker van.

Marga en Ton

• 24 Juli 2011 - 11:35

Theo En Ada:

Hoi Lia en Lex.

Met verbazing lezen wij jullie reisverslag naar Ierland. Wat een fantastische onderneming weer en wat een sportieve prestatie. We gaan jullie volgen.

Uit mijn ervaring weet ik dat het veel kan regenen in Ierland. Ooit heb ik er eens drie weken lang rond getrokken in de zomer. Drie weken regen. Ik hoop dat jullie het beter treffen. Hier in Nederland is het nu herfts, elf graden en regen, regen en nog eens regen.

Nou luitjes veel goede dagen en we volgen jullie.

Groetjes Theo en Ada.

• 24 Juli 2011 - 12:21

Peter En Trudy:

Hoi luitjes, wat gezellig weer om die verslagen te lezen. Ik was van de week al aan het zoeken op waarbenjij maar kon toen nog niets vinden.
    Gaan jullie uiteraard weer volgen en duimen natuurlijk voor lekker weer en weinig lekke banden. Als het maar droog is, maar wie weet zijn de goden met jullie.
    Veel plezier en tot later zullen we maar zeggen.

Groetjes Peter en Trudy
    PS Lex het volgende steden uitje van ons vriendenclubje maak jij toch het verslag? Gaat je goed af zo te lezen.

• 24 Juli 2011 - 18:00

Franka:

Hey globetrotters!

Wat leuk om de eerste reisverslagen te lezen. Lekker op de bank, kachel aan :-(, regen die tegen de ramen klettert en dan toch een beetje een vakantiegevoel hebben door jullie veroorzaakt, ik zeg ga zo door!!!

Heel veel fietsplezier, ik ga het volgen :-)!

Groetjes,
    Franka

• 25 Juli 2011 - 01:52

Anton En Desiree:

Hallo wereldreizigers,
    Wat leuk dat jullie weer aan zo'n avontuurlijke reis zijn begonnen. En superleuk om jullie reisverslagen weer te lezen. Wij hopen dat jullie volop genieten van het fietsen en van het mooie Ierland (de foto's zijn in ieder geval veel belovend). Anton en Dees

• 25 Juli 2011 - 05:46

Steph:

Hi Lex en Lia!

Super leuk om jullie verhalen te lezen!!

Geniet ervan!!

X

• 25 Juli 2011 - 12:32

Irene En Cesare:

Hallo Lia en Lex,
    Wij vinden het ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen. Het is ook een aparte keuze om in Ierland te gaan fietsen. Wij zouden er niet gauw aan gedacht hebben en meer de warmte opgezocht hebben. Gelukkig hebben wij gezien dat het met de regen wel mee valt, zo slecht als het hier gisteren was krijgen jullie gelukkig niet, althans deze week.

• 25 Juli 2011 - 12:36

Irene En Cesare:

De reactie was weg voor ik er erg in had. Wij blijven jullie volgen.
    Veel plezier en geniet van al het moois wat jullie te zien krijgen
    Irene en Cesare
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009