Een pittige zaterdag (zonder shopping) - Reisverslag uit Carrick-on-Suir, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Een pittige zaterdag (zonder shopping) - Reisverslag uit Carrick-on-Suir, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Een pittige zaterdag (zonder shopping)

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

06 Augustus 2011 | Ierland, Carrick-on-Suir

Het is maar goed dat we in dat smoezelige ding sliepen. In de pub waar we aten is doorgefeest tot diep in de nacht. Het meeste feestgedruis is aan ons voorbijgegaan. We ontbijten sober (voor een Ier), met toast en jam en thee. Voor ons is het prima. Daarna gaan we op weg. Het weer is goed. Na enkele kilometers wacht een lange klim. Dat gaat goed. We schieten wat plaatjes van het niemandsland. Dan dalen we af en hopen in het dorpje beneden kofie te kunnen drinken. Noppes. Dan maar op naar de volgende plek, Clonmel. Hier doen we geen koffie, doch gaan direct over op de lunch. Sandwiches met een warme kop thee. We laten het ons smaken. Daarna nog 18 kilometer naar Carrick-on-Suir, onze eindbestemming. Het valt niet mee, heuvel op, heuvel af. Je wordt er bijna moedeloos van. Vooral als het dan ook nog gaat regenen. Om depri van te worden. Toch mogen we niet klagen over de regen. Tot op heden is het de derde of vierde bui. We slaan ons er doorheen en vinden al vrij snel een hotel in Carrick-on-Suir. Nadat we ingecheckt hebben, drinken we eerst een heuse capuccino en gaan ons daarna lekker badderen. Opgefrist en wel wandelen we door het dorp (waar Sean Kelly, de bekende wielrenner is geboren en wiens plein we bezocht hebben) om in ons eigen hotel te schuilen voor de volgende bui. We pakken een pint en gaan daarna dit verslag maken.
Vanuit een wispelturig Ierland wensen we vooral Stephanie morgen een leuke party in haar nieuwe huis !!

• 06 Augustus 2011 - 19:23

Corrie Warmerdm:

regen is bij ons ook niet vreemd hoor vandaag viel er ook voldoende
    bij ons is de schilder gisteren klaar gekomen met een week hard werken wass het gefikst
    een warmerdam die schilder is en echt dze week lekker gebuffeld heeft

het ziet er goed uit wij wensen jullie nog een goede reis en tot ziens
    corrie en jan warmerdam

• 07 Augustus 2011 - 15:45

Fons En AdA:

Hai Lia en Lex
    het begint al weer op te schieten voor jullie!
    We hopen dat de laatste dagen vooral zonnig en wellicht iets minder heuvelig zullen zijn!
    Groetjes!!

• 08 Augustus 2011 - 07:33

Jan Warmerdam:

hallo euro fietsers,

goede morgen eerst nog bedankt voor je telegfoontje gisteren leuk,je was net uit de lucht toen berry kwam vragen of je nog muntjes vanuit ierland meenam aangezien hij deze verzameld hij wil ze graag van je kopen hij verzameld geld van alle landen dus als het jou niet uitmaakt hij is er blij mee.Nog een goede tocht en tot kijk
    groetjes moeder Cor en vader Jan
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009