On the road again !! - Reisverslag uit Lismore, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu On the road again !! - Reisverslag uit Lismore, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

On the road again !!

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

05 Augustus 2011 | Ierland, Lismore

De rustdagen waren nodig. Vandaag zijn we vol goede moed naar het zuidoosten van Ierland te fietsen. Dublin komt langzaam maar zeker in beeld.
Als we onze fietsen uit hun ereloge halen, is de voorband van Lia alweer lek. Water, plakspullen en een handyman zorgen ervoor dat het euvel met een kleine tien minuten is verholpen. Dan fietsen we op ons gemak Cork uit. We gaan langs het water, de ferry over, en weer langs het water. De eerste de beste gelegenheid voor een kop koffie (bij een golfclub) grijpen we direct aan. Daarna fietsen we richting Midleton. Dit stadje is vooral bekend van Jameson, van de whiskey. Na weer een kop koffie (dit keer met iets lekkers erbij) gaan we de stokerij in. Er valt volop te proeven, doch dat laten we aan ons voorbijgaan. We hebben nog veel kilometers te gaan.
Het weer is goed en we gaan stevig door. Wel worden we continue toegeblaft door honden. Bij zo ongeveer elk huis loopt er wel een hond los, die zijn domein bewaakt of uit is op contact. Je weet niet of ze je begroeten of juist weg willen jagen, dus elke keer ben je op je hoede. We lunchen ergens met stevige sandwiches en gaan daarna weer door. We verwachten een tocht van ongeveer 70 kilometer, het worden er uiteindelijk 99. Dat valt goed tegen en we vragen ons af of wij niet kunnen rekenen of dat de schrijver van onze reisgids af en toe niet oplet. We laten het in het midden.
We vinden een wat smoezelig B&B. In de pub waar we eten is een Miss Beauty Contest aan de gang. Een drukte van jewelste en iedereen die denkt mee te kunnen doen, dingt mee naar de hoofdprijs. Toch wel vermakelijk.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009