In één dag door het halve United Kingdom - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu In één dag door het halve United Kingdom - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

In één dag door het halve United Kingdom

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

22 Juli 2011 | Ierland, Dublin

De boottocht naar Newcastle verloopt langzaam doch gestaag. De zee is kalm, doch de deining is er hoe dan ook. We zijn nog geen ervaren zeelui en we hebben zeker geen zeebenen. Elke golf voel je en dat maakt dat we toch wat onrustig hebben geslapen. We hebben een binnenhut en optimisten als we zijn, smeren we ons in met zonnebrandcreme. Dat hadden we beter in de tube kunnen laten. Donkere wolken boven het vaste land. We hadden het kunnen weten. Op de boot nemen we een kop thee en een croissant en gaat het al een stuk beter met onze zeemansbenen. Het ontschepen gaat op rolletjes en onze eerste kilometers richting Newcastle verlopen voorspoedig. Links fietsen is wel even wennen, doch het fietspad richting de stad helpt zeker mee. In Newcastle zoeken we eerst het Centraal Station op om onze stempels te halen. Daarna gaan we de stad in voor een koffie en een capuccino. Op tijd vertrekken we richting station. Het is bewolkt en fris. De trein richting Glasgow wacht op ons. Voorlopig hebben we vijf uur treinen voor de boeg. In Kilmarnock stappen we over richting Stranraer, in het zuiden van Schotland. Daar nemen we de ferry naar Belfast. Dit gaat ook op “rolletjes”. Zacht zoevend vindt de boot zijn weg naar de Noord-Ierse hoofdstad. Onderweg snacken we wat en spoelen dit weg met zowel witte als rode wijn. Geen haute cuisine doch voor dit moment prima. We staan als eersten klaar om rond 22.30 uur van de ferry af te mogen. M'n achterband is zacht (of lek). Oppompen dus. Na 1 kilometer is de band alweer zacht. Weer oppompen. Dit heb ik nog een keer of vijf gedaan en toen waren we bij onze B&B: Parkview Lodge. Rond half twaalf kunnen we eindelijk onze hoofden aan de kussens toevertrouwen. We hebben vandaag half UK gezien. Van het noorden van Engeland, naar het zuiden van Schotland en met de boot over naar Noord-Ierland. Dat schiet lekker op als je je hebt voorgenomen om in 2011 het Verenigd Koninkrijk verder te willen ontdekken....

• 23 Juli 2011 - 22:08

Arjan:

Beste Lex en Lia

Dat is niet slecht 1 lekke band en de halve UK door kruizen
    ( met trein en boot)

Hoop dat jullie goed weer hebben, hier is het herfst weer. Fijn dag
    morgen en hou hem wel links.

Groet

Arjan

Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!