Terug in Hillegom - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Terug in Hillegom - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Terug in Hillegom

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

27 Juni 2009 | Nederland, Hillegom

Zaterdag 27 juni 2009

De afgelopen dagen hebben we op ons gemak Rome kunnen verkennen. Daags na onze aankomst zijn we teruggeweest naar het Vaticaan. Ook nu weer een enorme mensenmassa op het plein. Er was wel iets gaande, want we konden het plein niet op. Via grote videoschermen zagen we dat de paus audiëntie hield in de openlucht. Niet veel later kwam de pausmobiel in beeld en zagen we, weliswaar heel in de verte, de kerkvorst instappen en naar zijn verblijf terugkeren. De koffie zal wel klaar hebben gestaan.
In de daaropvolgende tijd hebben we veel bezienswaardigheden bekeken, waarbij het ons opviel hoe druk het overal was. Of het nu de Trevifontein, de Spaanse Trappen, het Colosseum, de catacomben of het Pantheon was maakte niet uit. Overal drukte. Toch hebben we ons kostelijk vermaakt. Ook onze inwendige mens heeft het, uiteraard, naar de zin gehad.
En dan komt toch het moment van de terugtocht dichterbij. We hadden inmiddels plastic bubbeltjes-inpakpapier gescoord, een paar scharen, een steeksleutel 15 (vergeten mee te nemen.....) en plakband. Ook hebben we een taxibus besteld die ons zaterdagochtend naar het vliegveld zou brengen. En dan is het zaterdagochtend. Vroeg opstaan. Tassen voor de laatste keer ingepakt. De taxi stond al voor het hotel op ons te wachten. Met wat passen en meten gingen de fietsen erin. Daarin nog een fors aantal kilometers rijden om bij het vliegveld te komen. Bij de incheckbalie was het nog rustig, zodat we de fietsen keurig konden intapen. Trappers eraf, stuur draaien en de kwetsbare fietsonderdelen netjes inpakken. Alsof we dit al veel vaker hebben gedaan.
Na wat vertraging (Transvertragia.com) het luchtruim in. En iets meer dan twee uur later in Rotterdam aankomen. In het vliegtuig nam ik al wat vlaggetjes waar en vertelde ik Lia dat de Vriendenclub volgens mij op het bezoekersplatform stond. En inderdaad: Ingrid, Ada, Trudy, Peter en Fons stonden ons, met vlaggetjes en al, te verwelkomen. In de aankomsthal werden we als heuse helden onthaald met bloemen en overwinningsbekers. Geweldig. De tassen en fietsen konden nu direct mee. De bus- en treinreis via Rotterdam en Leiden werd ingeruild voor een relaxte rit met de auto. Thuis viel direct op dat de planten in de tuin fors gegroeid waren en dat de tuin keurig was onderhouden (met dank aan de tuinmannen). Onze terugkomst hebben we met de Vriendenclub gevierd met prosecco en bier.
Daarna direct aan de slag, want 's avonds kregen we direct een tafel vol met familie: vader Arie, moeder Corrie, vader Jan, moeder Corrie, Jeannette, Frans, Michel, Anita en Daan. Lia bereidde in no-time een mooie Italiaanse maaltijd voor. Zelf had ik de verantwoording voor de wijnen. Het smaakte allemaal als in de weken ervoor. Tegelijk konden we verslag doen van onze belevenissen. Een hartelijker terugkomst hadden we ons niet kunnen wensen.

En daarmee is ons eerste fietsavontuur tot een einde gekomen. Het zal niemand verbazen als ik hier weergeef dat we een onvergetelijke ervaring hebben opgedaan. Een ervaring die naar meer smaakt. Dat zal er ongetwijfeld van gaan komen. Waar, waarheen en wanneer dat zijn nu nog vraagtekens. Al tijdens onze tocht hebben we wat suggesties verzameld. We zullen zien en als het zover is dan laten we dat iedereen weten. Een lange fietsreis is hiermee ten einde gekomen. Nu al is het een ervaring die niet makkelijk in woorden uit te drukken zal zijn. We zijn dan ook blij elke dag een paar van onze belevenissen opgeschreven te hebben om die vervolgens met “onze lezers” te kunnen delen.
We willen deze lezers dan ook hartelijk danken voor hun aandacht en voor hun reacties. Telkens wanneer we een internetverbinding hadden, waren we zeer benieuwd of er nieuwe reacties waren. Ook daar hebben we van genoten.

Heel erg bedankt voor jullie interesse !!!

Groeten en dikke kussen van

Lia en Lex

PS
Voor de statistici onder onze lezers nog enkele cijfers.
We hadden gepland 2220 kilometer te fietsen. Het zijn er 2455 geworden. Hier hebben we 9187 fietsminuten (ruim 153 uur) over gedaan. Omdat mijn hartslagmeter ook het calorieverbruik meet: 74.166 calorieën verbrand. Hoeveel ik er heb ingenomen weet ik niet, doch ik vermoed dat het in de buurt komt van de 74.000.

• 01 September 2009 - 15:19

Koos & Hilde Klein:

Heb met plezier jullie reisverslag gelezen! Wij zijn n.l.van plan juni 2010 vanuit Rome een stuk terug te fietsen in twee of 3 weken. Dan ergens weer op het vliegtuis terug. Daarom en praktische vraag: hoe kwam je aan de overnachtingsadressen? In de route aanwezig of zelf uitknobbelen?
    Vr. groet

• 01 September 2009 - 19:52

Lex En Lia:

Hallo Koos en Hilde,

De overnachtingsadressen hebben we voor een deel zelf uitgevonden en voor een deel uit het boekje van Paul Benjaminse gehaald. Onze ervaring is dat in elk Italiaans dorp of stad wel een slaapplek te vinden is.
    Veel plezier en ga vooral genieten onderweg.

Groet,
    Lex en Lia
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009