Een stevige tocht met wind in de rug ! - Reisverslag uit Westport, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Een stevige tocht met wind in de rug ! - Reisverslag uit Westport, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Een stevige tocht met wind in de rug !

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

28 Juli 2011 | Ierland, Westport

Vannacht werd het niet vroeg. Om half een keerden we terug naar onze B&B. De muziek in de pub (Shoot the Crows) was geweldig, de Guiness smaakte prima en de Bushmills (voor Lia) waren onovertroffen. Kortom, een oergezellige avond, waarin de tijd voorbij vliegt, terwijl je dat zelf niet in de gaten hebt.
Vanochtend ontbeten we, tegelijkertijd met een Nederlands stel dat dezelfde route fietst. Onderweg zijn we elkaar twee keer tegengekomen. Op het moment dat wij onze eerste koffiemomentje hadden, verdwenen ze langzaam maar zeker uit het zicht.
We hadden vandaag de langste etappe te doen. De planning sprak van 117 kilometer (het werden er 121), dus een hoop werk aan de winkel. Het weer was goed. In het begin vielen er een paar druppels, doch daar bleef het bij. Wel stond er een straffe wind en die hadden we meestal in de rug (bofkonten).
Een tweede koffiestop bij een pub werd geen succes. Een gloeiend hete kop met iets wat voor koffie door moet gaan, kostte ons een boel tijd. De volgende stop (lunch) was veel beter. Verschillende toasted sandwiches veroberden we alsof we dagen niet gegeten hadden. Hier konden we de middag wel mee door. En zo geschiedde. We bereikten Westport (ons doel van vandaag) rond een uur of zeven. Na het inchecken bij hotel Westport zijn we gaan douchen en daarna snel het stadje in gegaan. We bereiken weer ons “Rome-tempo”: behendig de tassen uitpakken, avondkledij tevoorschijn toveren, fietskleren voor de volgende dag klaar leggen, een-voor-een-douchen, optutten en wegwezen.
We strijken neer in een pub voor de inmiddels traditionele Guiness (kouwe koffie volgens Wilmar). Daarna vinden we een sfeervol visrestaurant, waar we goed hebben gegeten. Na ons diner snellen we ons naar onze hotelkamer voor de andere plichtplegingen: verslag maken, foto's van het fototoestel downloaden naar de laptop, contact maken met onze weblog, verslagen aanvullen, foto's toevoegen. Daar ben ik dus nu mee bezig. Als dit alles (ook gisteren hebben jullie nog tegoed) achter de rug is, nemen we nog een afzakker in de hotelbar. Het blijft tenslotte wel vakantie.

• 29 Juli 2011 - 05:39

Steph:

Leuk om zo tijdens mijn ontbijt jullie verhalen te lezen! En fijn dat het weer zo meevalt!!
    Veel plezier nog!

Liefs

• 29 Juli 2011 - 06:26

WW:

Door jullie kom ik elke ochtend te laat! Maar wel heel leuk om elke ochtend een update te ontvangen. Geniet er nog lekker van!

X

• 29 Juli 2011 - 07:01

Hans Van Der Weide:

leuk verslag weer lex en lia. als jullie doorfietsen, er is een profgolf tournooi bezig in killarney, fantastische golfbaan, bij de ring of kerry, veel plezier, groet, hans

• 29 Juli 2011 - 07:12

Ton Van Setten:

we krijgen een goed beeld van jullie trip in Ierland zo!.
    blijkbaar moet je een expresso mee nemen om zelf lekkere koffie te drinken en je wordt vanzelf alcoholist van iedere avond aan de bar maar tussen door een prachtig landschap en maar af en toe een bui. Volgens mij genieten jullie vol op. echt mooi om te lezen zo

Ton

• 29 Juli 2011 - 08:02

Michel:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin. Well trained, want na de dagelijkse fietstocht is er nog voldoende puf om het ierse nachtleven te ontdekken. Leuk om iedere morgen vanaf het terrasje met een espressootje jullie verslag te lezen. Bon giornato! Michel

• 29 Juli 2011 - 08:44

Cesare:

Hai bikers,
    Leuke fietstocht met veel Guinnes en Bushmill begrijp ik. Normaal was dat ook mijn brandstof. ,aar nu ff niet. Ben wel weer begonnen met voorzichtig trainen. Dam tot Dam is mij eerste streven.
    Nog veel fietsplezier voor jullie beiden.
    Cesare

• 29 Juli 2011 - 13:43

Moeder Cor:

Lia en Lex

we genieten van jullie reisverslag en foto's
    en ook de verhalen. natuurlijk. geniet er maar fijn van
    en dat zo af en toe het zonnetje zich laat zien zal ook niet verkeerd zijn
    we wensen jullie nog fijne dagen 'heel veel groeten van vader jan en moeder cor

• 29 Juli 2011 - 16:21

Marlene:

Hoi Lia & Lex
    Het is inderdaad elke dag weer genieten van jullie reisverslag. Ik krijg er zelf ook een beetje zin in maar zo soepel als jullie dit doen daar ben ik nog lang niet aan toe!
    Ga zo door & blijf genieten van het Ierse leven.
    Groeten, Marlene

• 30 Juli 2011 - 07:21

Martin En Jeanet:

Leuke log, wel even opschieten, het ontbijt staat al klaar.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009