Adembenemend mooi !! - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Adembenemend mooi !! - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Adembenemend mooi !!

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

29 Juli 2011 | Ierland, Clifden

Allereerst aan onze lezers excuses voor de late berichtgeving. Ons netbook lijkt het begeven te hebben. De wegen naar Rome en de wegen door Ierland vergen wellicht teveel van zo'n apparaat. Nu zitten we in een hotel in Ballyvaughn (60 km voorbij Galway) en brengen we jullie op de hoogte van onze belevenissen.
Vrijdagochtend vertrokken we uit Westport. We begonnen direct met een pittige klim. Eigenlijk to heavy voor een goede warming-up. Toch maar gedaan. Al snel kwamen we bij een plek net buiten Westport aan waar veel pelgrims naar toe trekken. Ze gaan dan bij de berg die ook door St. Patrick, DE Ierse heilige, is beklommen. Sommigen doen dat blootsvoets en leggen zelfs de laatste kilometer op hun knie-en af. Wij hebben daar respect voor, doch pakken toch liever de fiets.
Het is onbeschrijflijk mooi groen. Na elke bocht is het landschap anders. We waren ons er niet van bewust dat er zo veel kleuren groen bestaan. Onderweg komen we een zalmrokerij tegen. Op een prachtige plek aan een meer, een schitterend landhuis. De gerookte zalmen zijn echter te groot om mee te nemen. We besluiten verder op zalm te eten. Dat lukt ons prima. Lia heeft op Facebook een foto geplaatst. Het smaakte zoals de foto aangeeft: fantastisch. Daarna vervolgen we onze weg. We fietsen langs het enige fjord van Ierland. We passeren een mooie abdij en gaan een kijkje nemen. Dat doen er meer. We schieten wat foto's en Lia koopt wat ansichtkaarten. Ondermeer een voor Wilmar. Vanochtend hoorden we van hem dat hij zijn vaste aanstelling heeft gekregen bij JCDecaux.Chapeau !!!
We koersen aan op Clifden. We belanden in een pub waar we ook kunnen overnachten. De eigenaar is, zoals alle Ieren, erg behulpzaam en vol humor. We komen ook Martin en Jeanet uit Hoorn weer tegen. Na het avondeten in de pub gaan we in dezelfde pub naar live-muziek luisteren. Martin en Jeanet zijn er ook en we wisselen geanimeerd allerlei fietsavonturen uit. Uiteraard onder het genot van een Guiness of een Bushmill.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009