Een zondagse rit - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Een zondagse rit - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Een zondagse rit

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

31 Juli 2011 | Ierland, Dublin

We hebben een ongekend goed ontbijt. Het lijkt wel een vijf-sterren-hotel.Het kost dan ook wat moeite om op gang te komen. De stad uit lukt nog wel, maar de eerstvolvolgende plek is uiterst lastig om doorheen te komen. Uiteindelijk slagen we, met behulp van een paar jogsters de weg naar de grote weg te vinden. Dan is het ook tijd voor koffie. Net voor we willen betalen komt een behulpzame Ier ons vertellen wat de hoogtepunten zijn van dit gebied. Deze komen vrijwel overeen met wat de fietsenmaker ons gisteren ook al vertelde. We besluiten ons routeboek te laten voor wat het is en de adviezen van de locals te volgen. Het is zondermeer de moeite waard. De Burren, een groot gebied van leisteengebergte zien we links van ons, de oceaan rechts. Omdat het zondag is (per slot van rekening toch een soort van rustdag) knijpen we in Ballyvaughn in de remmen. Met behulp van een plaatselijke kroegbaas vinden we een slaapplek. Dat valt niet mee, want het is Bank Holiday en dan is zo ongeveer iedereen vrij. Toch lukt het ons en net buiten het dorp is een prima B&B. De eigenaar brengt ons, nadat we ons gedouched hebben, terug naar the village. Daar nemen we de traditionele Guiness en bellen we kinderen en ouders. Voor ons diner komen we terecht bij een Italiaans restaurant. Prima. Voor we huiswaarts keren per taxi nemen we in een van de pubs nog een Irish whiskey. Zo lekker hebben we 'm nog nooit gedronken. We laten het er dan ook bij deze. De volgende kan alleen maar tegenvallen.
De taxi brengt ons binnen vijf tellen thuis. Snel nog dit verhaal naar onze volgers mailen. De foto's volgen nog wel.
Welterusten en tot snel.

• 01 Augustus 2011 - 04:28

Cees:

Hoi Lex en Lia,
    Wat een leuke verhalen en wat een belevenissen.
    Het is idd een prachtig land, weet niet of jullie nog op de ring of Kerry komen.
    Ben daar ook geweest, echt prachig !!
    Heel veel plezier, Cees

• 01 Augustus 2011 - 08:06

Ton Van Setten:

nu lijkt het wel of jullie echt vakantie hebben. .....niet de route gaan volgen maar gewoon de aanwijzingen van " locals' ........
    prachtig allemaal
    Ton

• 01 Augustus 2011 - 09:03

Ada:

Hi dare devils! We genieten van jullie verslagen maar Lia wat is nou toch een bushmill??
    Zal vast wel lekker zijn want hij komt regelmatig voorbij!groetjes ook van Fons

• 01 Augustus 2011 - 14:49

Peter En Trudy:

Hè fietsfanaten, zo te zien hebben jullie het best naar jullie zin. Het weer zit ook mee, zo te lezen. Wij hebben het wel eens anders meegemaakt.
    Je bedoelt bij de Irish whiskey zeker een Irish coffee want dat lijkt er meer op zo te zien op de foto. Alleen al voor de gezellige pubs zouden wij ook wel weer eens een bezoekje aan Ierland kunnen brengen.
    Onze vakantie nadert ook met rasse schreden en hebben er nu toch ook wel echt zin in. Van fietsen komt bij ons helaas niets maar we gaan wel wandelend de berg op. Natuurlijk niet te vergelijken met jullie inspanning. Zo te lezen gaan jullie het weer fluitend halen. We wachten weer op het volgende verslag.
    Groet Peter en Trudy

• 01 Augustus 2011 - 18:31

Jan Warmerdam:

leuk om dit allemaal te lezen,en vooral als de inwoners je kunnen wijzen op diverse dingen binnen hun gebied waar je anders niet aan toe komt geniet maar lekker en laat de plaatselijke drank je maar lekker smaken
    groetjes en een goede reis moeder Cor en vader Jan
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009