Een heuse verplaatsing - Reisverslag uit Cork, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Een heuse verplaatsing - Reisverslag uit Cork, Ierland van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Een heuse verplaatsing

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

03 Augustus 2011 | Ierland, Cork

Ook in de Tour zijn verplaatsingen heel gewoon. Waarom dan niet in onze eigen Tour?
Eerst even de band plakken. Ik word echt behendig!!!
Daarna koffie en eens kijken hoe we naar Cork kunnen komen. Dat doen we met de bus.
Fietsen en tassen onderin, wij als gewone passagiers.
Rond vier uur zijn we in Cork, de derde stad van het eiland. Dat merk je aan alles, behalve aan het aantal hotels in het centrum. We komen bij hotel Imperial terecht en boeken er voor twee nachten. Morgen gaan we sightsee-en in Cork. En vooral RUST nemen voordat we aan de laatste dagen richting Dublin beginnen.

• 04 Augustus 2011 - 07:35

Jan Warmerdam:

de reis verloopt voor een geoefende rijwielhersteller toch voorspoedig als je thuis bent en er moet een band geplakt worden weten wij wie we kunnen vragen.
    Maar volgens je berichten gaat het steeds goed en we genieten volop als we samen deze berichten aan het lezen zijn.Hopenlijk gaat de reis naar dublin zonder mankementen
    we nemen ons petje af voor Lia die het allemaal goed weet te doorstaan hulde hoor
    groetjes moeder Cor en vader Jan

• 04 Augustus 2011 - 09:05

Hans Van Der Weide:

Hoi Lex en Lia,

nu jullie zjin doorgestoken naar Cork, heb je dan wel Killarney aangedaan?
    de ring of Kerry? met de herten op de golfbaan?

ik begrijp dat het de komende dagen nog mooi weer is in zw ierland.
    veel plezier nog.

die bushmill, dat is toch geen whisky (whiskey), eigenlijk.
    de naam komt van het Iers-Gaelische Uisce Beatha of Uisge Beatha (uitspraak iesjkje bjaha) en het Schots-Gaelische Usquebaugh (uskwebà), wat "levenswater" betekent. (wikipedia).
    bushmill, je merkt pas dat het sterke drank is als je volgende dag wakker wordt.
    als je het drinkt is het mild als wijn.

groet,

Hans

• 04 Augustus 2011 - 10:06

Ton Van Setten:

In de tour heb je verzorgers en monteurs. Allemaal geregeld door grote sponsors . Maar hier zijn jullie duidelijk je eigen sponsor en moet je zelf je banden plakken en je fiets schoon houden. Ach zolang het blijft bij een bandje plakken en niet zoals naar rome een fietsketting die er verkeerd opgezet kan worden... , dan valt het allemaal wel mee. zo te lezen gaat het allemaal zeer voorspoedig. het woordje RUST met grote letters geeft toch wel aandat je net als in de tour rustdagen kunt gebruiken.
    Ton en Marga

• 04 Augustus 2011 - 11:01

Irene :

Hai Lia en Lex,

De reactie op jullie vorig verslag met de tips om lekke banden te voorkomen heb ik met interesse gelezen. Wij fietsen lang niet zoveel kilometers dan wat jullie nu doen maar zijn aardig gespaard voor lekke banden. Gelukkig hebben jullie weer een goed pomp kunnen bemachtigen.
    Rust op het eiland Cork zal jullie wel goed doen, al zal het geen zonnebaden worden, gezien de weersverwachting. Bier en whiskey zal er wel volop aanwezig zijn. Geniet van alles en een goede fietstocht naar Dublin.
    Groetjes, Irene en Cesare

• 04 Augustus 2011 - 13:30

Hanneke En Tom:

Hoi lieve Lex en Lie
    Na een paar dagen weggeweest te zijn, zijn we weer helemaal bij.Alles weer gelezen..en die foto"s
    GEWELDIG. Wat een practig land. Kun je nagaan hoe goed het overkomt,als ik jullie verslag lees
    krijg ik of terstond trek in whisky of zet na het lezen meteen ook een kop koffie.
    Die welliswaar niet zo verdiend is , als dat jullie hem verdienen.
    Kijk uit naar het volgende verhaal en neem jullie welverdiende rust.
    Zijn er ook skoeturtjus te huur? fietst Tom wel achter me aan.
    Veel plezier nog , en geen bermpie of stoepie pakken hè?
    Kus Han en Tom
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009