Herinneringen komen terug - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Herinneringen komen terug - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Herinneringen komen terug

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

09 Juni 2009 | Italië, Desenzano del Garda

Ook voor vandaag staat er een rustdag op het programma. Dat is aan alles te merken. We komen, na de heerlijke avond, pas rond half negen uit bed. Onze Duitse gasten zijn al op pad. We ontbijten met een wat ouder Iers echtpaar. Weer eens wat anders. We gaan op pad richting Salo' aan het Gardameer. Onderweg spotten we een fietsenmaker. Hij wil vanmiddag best onze fietsen nakijken. Dat spreken we af. Wij trappen zelf door richting San Felice del Benaco, een voor ons erg bekend dorp aan het meer. Hier hebben we verschillende keren gekampeerd op camping Fornella. De camping is nog steeds zijn vier-sterren meer dan waard. Op het terras van de camping lezen we (voor het eerst) de Telefgraaf. Uiteraard met een kop koffie. Daarna dalen we af naar Salo'. De weg naar het Replay-cafe weten we bijna blindelings te vinden. Ook hier stoppen we, doch dan voor de cappuccino. Heeft nog niets aan kwaliteit ingeboet. Alsof de tijd heeft stilgestaan. Tot Lia haar spijt is de Replay-winkel vandaag gesloten. Dus nog even wachten, Rome komt ook wat shoppen betreft, steeds dichterbij. Op de terugweg krijgen we een deja-vu wat het weer betreft. Het dreigt naar regen. De wind valt weg. De eerste druppels kondigen zich aan. Direct op zoek naar een schuilplek. Gevonden bij een garage. En dan barst het los. Gestaag valt de regen loodrecht naar beneden. Na een klein halfuur is het over en gaat de zon weer schijnen. In Moniga del Garda geven we onze fietsen af. Als we terugkomen (na weer een zojuist omschreven regenbui het hoofd geboden te hebben), zien onze karretjes er blinkend uit. Alsof ze zo uit de showroom komen. Kan ook niet anders, want de mechaniker die ze onderhanden heeft gehad heeft jarenlang in een professionele wielerploeg gewerkt. We gaan terug naar Desenzano. Na het internetwerk gaan we bij restaurant Alessi een borrel drinken. Het is er aangenaam en we blijven er hangen. Bij de borrel worden tapas-hapjes geserveerd van prima kwaliteit. Zoals in bijna alle cafés in Italië, is het gebruikelijk een aperitovo-buffet te hebben. Dit restaurant kan er wat van. Telkens wordt er aangevuld of komen er nieuwe hapjes. Heerlijk. De nestor van het restaurant ontfermt zich over de verschillende hammen. Met zijn Berkel-snijmachine snijdt hij de heerlijkste plakken. Iedereen geniet ervan, wij uiteraard ook. We blijven bij Alessi dineren. Ook vanavond valt er weer een enorme bui, doch de binnenplaats van het hotel is er goed tegen bestand. Moe doch voldaan van deze rustdag gaan we naar ons bed-and-breakfast.
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009