Onder escorte richting Modena - Reisverslag uit Rome, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Onder escorte richting Modena - Reisverslag uit Rome, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Onder escorte richting Modena

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

11 Juni 2009 | Italië, Rome

Ons chambre d'hote ligt aan de rand van Sabioneta. Het is er rustig. We kunnen dan ook genieten van de broodnodige nachtrust.
Ons plan voor vandaag is: Modena. Modena is een moderne industriestad en vooral bekend van de Parmazaanse kaas en de auto's (Ferrari, De Tomaso, Maserati). Ons routeboekje legt al na een kilometer of acht ons een (voor mij niet zo moeilijke) keuze voor. Linksaf en de weg volgen of rechtsaf en via een klein ommetje in het dorp van Don Camillo EN een heerlijke gebakswinkel te komen. We kiezen voor het laatste alternatief. En inderdaad, een smaakvolle pasticeria, waar we ons te goed doen aan een paar gebakjes. Die fiets je er straks toch wel weer af. Daarna onze weg vervolgd. Al snel wordt het lastig om weer op de “andere” route uit te komen. Na een uurtje dwalen en rondrijden voor de kat z'n dingetje, komen we ergens op een klein weggetje terecht. Daar vraag ik de plaatselijke bakker om raad. Direct staan er drie, vier mannen om ons heen. Een ervan spreekt Duits en hij is zowaar, weliswaar 45 jaar geleden, ook wel eens in Holland geweest. De bakker stopt ons een zak met broodjes toe en een van de mannen zal ons met z'n auto wel voorgaan. En inderdaad, gedurende zo ongeveer 7 kilometer rijdt hij voorop. Aan het achteropkomende verkeer heeft hij maling. Per slot van rekening heeft hij een missie. Uiteindelijk volbrengt hij zijn taak waardig en met nog een paar kleine aanwijzingen zijn we weer terug op de route.
Het is warm, misschien zelfs wel heet. Zo'n 30 graden. Er waait gelukkig wat wind, die we soms wat mee, soms wat tegen hebben. Rond half vijf arriveren we in Modena. Via een soort rondweg komen we in het centrum en vinden we ons hotel voor de komende nacht: hotel Milano.

• 11 Juni 2009 - 21:05

Kees:

Hoi Lex en Lia, wij zijn net terug van onze vakantie (helaas met veel regen) en dacht ik ga even kijken hoe het moet jullie gaat, heb nog niet alles gelezen, maar zo te zien hebben jullie beter weer dan wij gehad hebben. Veel plezier en gezonde en veilige kilometers nog. Ga nog even verder lezen. Groetjes Ria & Kees

• 11 Juni 2009 - 21:19

Michel En Anita:

He Lex en Lia,

Het is weer leuk om jullie verhalen te lezen. Vanaf Modena is het simpel in een rechte lijn naar Rome. Ik word inmiddels wel nieuwsgierig, als ik je verhalen zo lees, of de kilo's ook gemeten worden. Gebakkie hier, lappen vlees daar, en weg spoelen met een vino bianco maar, dat vraagt weer om de nodige kilometers voor de gewenste verbranding. De bandjes moeten zeker elke dag wat meer op spanning gebracht worden. De Toscaanse heuvels liggen voor jullie, trotseer ze en geniet er onderweg van. Veel rijplezier de komende dagen. groeten michel en anita

• 12 Juni 2009 - 18:23

Jeannette:

Hoi Lex en Lia,

De "rustdagen" zijn weer voorbij dus er moet weer gefietst worden. Volgens mij hebben jullie de meest fiets kilometers al achter jullie liggen.
    Ik ben wel benieuwd hoeveel km jullie nu al gefietst hebben. Heel veel plezier en sterkte met de volgende etape.
    We horen weer graag van jullie.
    Lieve groetjes van ons
    Jeannette
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009