Heerlijke witte wijn - Reisverslag uit Orvieto, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Heerlijke witte wijn - Reisverslag uit Orvieto, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Heerlijke witte wijn

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

19 Juni 2009 | Italië, Orvieto

Het kost ons moeite afscheid te nemen van ons eigen Villa Felderhof. We worden nog net niet uitgezwaaid, maar voor de rest kan ons verblijf prima vergeleken worden met dit bekende tv-programma.
Het kostte best wel moeite om onze tassen te pakken en onze, enigszins geurende, fietskleding aan te trekken. Zelf ruiken we het niet zo erg, doch onze omgeving blijft op veilige afstand.
Op de kaart zag het er niet al te lastig uit. En dat bleek ook zo te zijn.
We gaan aan de slag. Net na de koffie belt Justin ons met de heuglijke mededeling dat hij zijn masters heeft gehaald. Hij heeft een 8 voor zijn scriptie en is daar uiteraard zeer blij mee. Vier jaar lang studeren ligt achter hem. We zijn zelf ook blij voor hem. Hier zal vast nog wel een glas champagne op gedronken worden. Tijdens de lunch meldt Wilmar zich uit Londen. Hij komt zondag de 28e terug van zijn studiereis. Fijn om hem ook weer terug te zien.
Na de lunch wacht ons nog een pittige klim, doch de afdaling die er op volgde was best relaxed. Ook hebben we weer eens 20 kilometer “vlak” kunnen fietsen. Een verademing.
Vlak voor Orvieto, ons einddoel vandaag, begint uiteraard de klim naar Orvieto. Zo'n vijf kilometer pittig doorklimmen, terwijl er nauwelijks wind te bekennen is en de zon onbarmhartig schijnt. Zelfs de rotswand waarlangs we fietsen biedt geen koelte. We zijn dan ook blij wanneer we boven zijn. Nog wat aangedaan door de “finish-bergop” gaan we op zoek naar een hotel. Dat vinden we ook. We krijgen de kamer op de zolderverdieping. De airco doet zijn werk, doch kan het nauwelijks opboksen tegen de zon. We zullen vanavond wel zien of het enigszins is afgekoeld. We gaan sowieso niet al te vroeg naar bed, om elk risico op een hete kamer uit te sluiten. Dat komt goed uit, want de witte wijn uit Orvieto is bekend en volgens Lia (toch een kenner) de lekkerste witte wijn die ze ooit geproeft heeft.

• 19 Juni 2009 - 20:10

Moeder Corrie :

wat goed voor justin

even een felicitatie
    het is weer een zorg minder voorlopig maar ook wij zijn blij voor hem en hij belden dan ook zeer verheugd op
    doe de paus de groeten en een goede reis doeiiiiiiiiiiiii

• 19 Juni 2009 - 21:55

Michel En Anita:

he lex en liet,

Allereerst gefeliciteerd met het slagen van Master Jus. Knap resultaat met een klinkend cijfer. En dan eindelijk de langverwachte foto van de nieuwe italiaanse look van Lia. Knap gestyled door die barbier. De verhalen en foto's vertellen dat jullie naast het fietsen ook lekker de tijd nemen om te genieten van het heerlijke italiaanse dolce vita. Nog even de tandjes op elkaar en jullie hebben Rome in het zicht. Veel succes en blijf vooral genieten.

groeten,

michel

• 20 Juni 2009 - 11:42

Peter En Trudy:

Heerlijk om weer even op te laden zo'n villa Felderhof. Dat doen jullie wel goed.
    Ook van ons de felicitaties voor Justin. Een hele prestatie. Succes met de laatste loodjes richting Rome.

• 20 Juni 2009 - 13:56

Rick Hedges:

hej bikers, zo te lezen in 'the bright side' van jullie tocht ruimschoots aangebroken; bijna alleen maar helling af fietsen onder een heerlijk zonnetje :-), de heerlijkste witte wijn, chillen in villa felderhof en genieten van umbrië en toscane. mooi hoor!
    ook gefeliciteerd met justin en toi toi met de laatste kilometers. rick.

• 20 Juni 2009 - 15:30

Jeannette:

Ho Lex en Lia,

Eerst even van harte gefeliciteerd met Justin met het behalen van zijn Master. Dit zijn ook weer leuke berichten om te horen.
    Als ik jullie verhalen lees doen jullie niet onder voor de Tour de France maar voor jullie dan de Tour de Italie.
    Foto's zien er ook allemaal goed uit. Heel veel succes en plezier met de laaste klimmen en dalen. Groetjes van ons

• 20 Juni 2009 - 18:06

Koen,jen,roos,daan:

hoi fietsers, wij roos.daan koen en jen volgen jullie vol bewondering maar wat schetst onze verbazing met jullie foto van typisch toscane .
    Dit is volgens ons ons vakantiehuis van vorig jaar, .. , bijzonder dat jullie hier een foto van hebben.

veel succes nog en wij zien uit naar jullie live verhaen bij terugkomst

• 21 Juni 2009 - 08:19

Han En Tom:

He kanjers, wat moet dat heerlijk zijnmet jullie prestaties ook nog te horen dat jullie zoon het zo goed heeft gedaan.
    Proficiat. Dit geeft jillie nog meer kracht om lekker soepeltjes door te gaan.We blijven jullie volgen heel veel plezier kus Tom en Han

• 21 Juni 2009 - 20:08

Jorgen Klaver:

Hallo Lex en Lia,

Ik hoorde vrijdag van Jan van jullie site. Wat waanzinnig stoer zo'n fietstocht, en wat leuk om alle verhalen te lezen.

Wij gaan dit jaar Orvietto en Toscane missen. Maar jullie hebben ons wel geinspireerd. Vanaf volgende week dinsdag zijn we te volgen op jorgenenrosanne.waarbenjij.nu naar ik hoop met kiekies van wildepeerden(Zebra) en Seekoeien(nijlpaarden).

chiao, en nog 200km voor de wind toegewenst,

Rosanne, Jörgen

• 21 Juni 2009 - 20:53

Carin En Piet:

hoi, stoere bikers vandaag de link via rick doorgestuurd gekregen met recht op het nippertje om voor jullie een klein berichtje achter telaten. Die laatste 200 km doen jullie vast met 2 vingers in de neus. Een adem benemende trip zo te lezen, chapeau en toi oti met de laatste km-ertjes hopelijk met een lekker windje in de rug.
    Ciao, P&C
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009