Even uitblazen vlakbij Montepulciano - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Even uitblazen vlakbij Montepulciano - Reisverslag uit Montepulciano, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Even uitblazen vlakbij Montepulciano

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

18 Juni 2009 | Italië, Montepulciano

Vandaag maken we er een wat makkelijkere dag van. Onze planning kan dit goed hebben. We liggen zelfs een klein beetje voor op ons schema. Ook denken we er aan om ons verblijf in Rome met een dag in te korten, om zo nog meer van Toscane en Umbrië te kunnen genieten. Vier dagen Rome met deze temperaturen (ruim boven de 30°) is een weinig aanlokkelijk vooruitzicht. Wel weten we dat de omgeving waarin we nu fietsen voldoende gelegenheid biedt om na gedane arbeid ook te relaxen. Dus maken we onze etappes wat korter in het vooruitzicht dat aan het einde van de dag er een heerlijk resort op ons wacht.
Zo ook vandaag. Onze kuiten staan nog strak van de klim naar Montepulciano en de wandelingen aldaar. Tegen half elf zijn we zover dat we kunnen vertrekken. We gaan in rustig tempo naar Chianciano Terme, een mondain kuuroord. We strijken neer bij een koffiebar en vragen aan de kelner waar het hier goed toeven is. Zijn antwoord is snel en duidelijk, namelijk Poggio alla Sala, een resort op ongeveer een kilometer of vijf. Dat vooruitzicht geeft ons vleugels. We vinden het snel en het lijkt wel alsof we hun allereerste gasten zijn. Ik gebruik het woord `prachtig` nog wel eens, maar in dit geval schiet dat woord tekort. Fantastisch, een soort Villa Felderhof en dan in het groot. Al snel liggen we in en rond het zwembad en maakt Lia een afspraak met de welnessdame. Ons zicht is ronduit formidabel, alsof we midden in een reclamespot zitten. Het doet onze lijven goed, dat rusten.
Er wordt wel eens gezegd dat alles tussen je oren zit. Alhoewel ik dat ook geloof, wordt dit vooral de laatste dagen bevestigd. De klimmetjes voelen we eerder tussen onze oren dan in onze (inmiddels stevige) bovenbenen. Het gevecht tegen jezelf wanneer de weg aanstalte maakt om omhoog te gaan is groot. We weten ons te vermannen en zetten door. Rome komt elke dag een stuk dichterbij. Vandaag hebben we de 2200 kilometergrens overschreden. Er wachten nog ongeveer 220 kilometers op ons. Dat is allemaal, gezien de hoeveelheid tijd die we hebben, goed te overzien.

• 19 Juni 2009 - 08:29

Cees:

Hallo Lex en Lia,
    Ben net terug van vakantie uit Ierland en heb net jullie verhalen weer zitten lezen.
    Dit moet toch wel een ervaring zijn wat jullie op deze rit allemaal mee maken ,, prachtig''
    Ik had verwacht dat er op zo'n rit wel lekke banden zouden vallen,maar dat is jullie gelukkig gespaard gebleven ! Geniet ook nog van het laatste stuk zoals jullie van het eerste stuk genoten hebben

• 19 Juni 2009 - 08:30

Ton En Marga:

nog 220 km is wel heel erg weinig. 2 dagen kan ook in 1 dag. blijkbaar tempo nu bijgesteld. Nu lijkt het wel of er echt genoten wordt. het wordt goed opgebouwd,begrijp ik goed dat er nu iedere dag 50km wordt gefietst , net zoals thuis en lekker genieten.... top. !

• 19 Juni 2009 - 13:48

Moeder Corrie:

halo lia en lex
    wat leuk om julle verslagen te lezen ik vindt jullie kanjers hoor ! nog een paar dagen en dan hebben julie doel berijkt
    geniet er maar lekker van
    groetjes van vader jan en moeder corrie .

• 20 Juni 2009 - 13:17

Georgette:

hallo Lia en Lex,
    Lex heb je dat allemaal opgegeten? Je kijkt er wel redelihjk hebberig naar of is dat naar de fotografe? Nog veel plezier en Rome we kome !

Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009