Topsnelheid ontwikkelen - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Topsnelheid ontwikkelen - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Topsnelheid ontwikkelen

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

07 Juni 2009 | Italië, Desenzano del Garda

Ons bed-and-breakfast-adres is prima. We hebben de bovenetage van een grote woning in een rustige wijk. Kortom, uitslapen geblazen. Na een eenvoudig ontbijt (vorige week in Kembs was qua ontbijt nog steeds het hoogtepunt) pakken we onze spullen in en gaan weer op weg. Ons doel is: Desenzano aan het Gardameer (Lago di Garda). Hier willen we een paar dagen blijven en onze fietsen even rust geven. Ze verdienen trouwens inmiddels een flinke schoonmaakbeurt. Onze karretjes zitten vol onder de modder; vooral door de regen van gisteren zijn ze er niet mooier op geworden. Zodra we gelegenheid hebben (of nemen) krijgen ze een was- en smeerbeurt.
Over de route van vandaag valt niet zo veel te vertellen. Ongeveer een rechte lijn tussen Trezzo en Desenzano trekken en dan heb je het wel gehad. Ons vlotte tempo wordt slechts onderbroken door een korte koffiebreak na een uur fietsen en door een lunch in Brescia. Ondanks het warme weer (ongeveer dertig graden) vliegen we over het asfalt. Na iets meer dan uur vijf fietsen zijn we iets meer dan 100 kilometer verder. Niet eerder hebben we met zo'n hoog gemiddelde gereden. Het vooruitzicht van een paar dagen aan het Gardameer doet klaarblijkelijk wonderen. In Desenzano vinden we al snel een schattig bed-and-breakfast. De dochters van de familie spreken aardig Engels en zo komen we er met z'n allen wel uit. Terwijl ik dit aan het tikken ben, zitten we aan een heerlijk koud biertje in het haventje. Vanavond lekker eten en morgen er op uit. Met de trein naar Venetië en Verona.
We houden jullie op de hoogte.

• 07 Juni 2009 - 18:20

Hans Van Der Weide:

hoi lia en lex,

ik volg jullie berichten met plezier en bewondering. op de foto's zien jullie er nog prima uit, dat kan ook niet anders, er is al heel wat taart en gebak langs gekomen. mochten jullie aan het garda meer langs maderno of zoiets komen, doe ze de groeten, daar was ik 2 weken in 1969, sneeuw in juni :) , veel plezier daar,

groet,

hans

• 07 Juni 2009 - 18:24

Ellen En Marc:

Na eerst een tijdje niets gezien of gehoord te hebben, we dachten dat we uit het adresboek geschrapt waren, ineens meerdere fantastische berichten en foto's onze kant op gekregen. Mensen, mensen jullie maken er een mooie tocht van!!. Veel plezier en geluk gewenst.
    PS: De geluksengel werkt ook prima op afstand.

• 07 Juni 2009 - 19:11

Ton En Marga:

dat klinkt allemaal heel romantisch
    " schattig bed-en breakfast" en " Venetie en Verona"

• 07 Juni 2009 - 21:19

Peter En Trudy:

Jeetje wat een geweldige verhalen allemaal en wat stoer zijn jullie zeg. Ik weet niet of ik dat allemaal wel zou volhouden en dan ook nog de discipline van het volk thuis op de hoogte houden. Ga zo door en geniet van jullie welverdiende rust deze dagen. Venetie, niet gek.

• 07 Juni 2009 - 21:48

Michel En Anita:

he lex en liet,

Voor het slapen gaan nog even kijken of er mail is van broer en schoonzus; kan ik bijna de zaterdageditie van de wakkere krant van NL doornemen. Lex, je doet als reisverslaggever niet onder voor Floortje Dessing en Chris Zegers. Met plezier lezen we jullie bevindingen. Jullie kunnen trots zijn want er liggen enkele dagen met venijnige etappes achter jullie. Geniet samen van enkele welverdiende rustdagen en veel plezier in Verona en Venetie.

groetjes,

michel en anita

• 08 Juni 2009 - 08:31

Georgette:

Hallo Lex en Lia, een mooie en welverdiende stop. Doe Venetie de groeten van mij, wat een prachtige stad en heerlijk wandelen op de Fondamente langs het water en genieten van het mooi uitzicht.

• 08 Juni 2009 - 08:52

Roel Brouwer:

Hey Lex en Lia,

Ik ben pas vandaag begonnen jullie verhalen te lezen maar ik ben in 1 stuk doorgegaan. Erg leuk! Veel succes en plezier.

Groeten Roel

• 08 Juni 2009 - 10:23

Frans En Marja:

Onwijs gaaf jullie verhalen en avonturen. We rennen naar de computer om te kijken of er weer een berichtje is. Wij genieten gewoon in Vogelenzang van wat jullie allemaal beleven en meemaken. Veel plezier met deze prachtige tocht. (Lex denk ook eens aan de Invo met je schrijftalent)

• 08 Juni 2009 - 16:57

Justin:

Hi Pa & Ma,

Het was weer fijn om jullie even gesproken te hebben! Ik heb zojuist ook nog even de verhalen doorgelezen en ze zijn stuk voor stuk boeiend om te lezen! Erg leuk!

Daarnaast zijn de foto's de moeite waard om te bekijken. Mooie natuur, lekkere taartjes, goede cappucino, en werkelijk schitterende helmen (wellicht heeft Peetoom nog een dergelijk coiffure op de plank liggen...haha).

Als antwoord op de prijsvraag:
    "met de spijkers van Van Leeuwen, hangt onze Lieve Heer hier al eeuwen".

Veel plezier nog met de treinreis van Venetie naar Descensano en een een hele dikke kus.

X Jus

• 08 Juni 2009 - 21:48

Eric Cats:

zojuist even bijgelezen en, niet onbelangrijk, de fotoos bekeken.
    doet me denken aan de koninginnerit van de giro.wat een vergezichten en natuur, super.en wat zullen die beentjes verzuren, oei.
    sta /stond jij op die ene foto nu gewoon openlijk te sassen Lex ?
    als ik lees van venetie, dan droom ik weg. wat een schoonheid van een stad. ik benijd jullie.
    geniet verder en blijf ons informeren; take care

• 09 Juni 2009 - 10:47

Christel:

Tijdens de lunch op de vierde, vroeg ik in de groep of Lex nog wel eens op kantoor was... Kijk maar even op Lex en Lia.nl! was het antwoord. Zo gezegd zo gedaan, en nu leef ik mee met jullie fietsavontuur. Geweldig zo'n vakantie!
    Veel geluk met weer en wind, en veel plezier nog toegewenst!
    Hartelijke groet van Christel. (alles goed met Carlijntje en Marie. Ook met Klaas trouwens.)
    Tot ziens!
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009