Nog meer klimmen...... - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu Nog meer klimmen...... - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Lex en Lia Warmerdam - WaarBenJij.nu

Nog meer klimmen......

Door: Lex

Blijf op de hoogte en volg Lex en Lia

13 Juni 2009 | Italië, Pistoia

Ons hotel ligt wat hoger in de bergen. Nadat we een borrel op het terras hebben genomen gaan we dineren. Tussen lange tafels met Italiaanse families is het gezellig. De cuisine ligt wel hoog (in de bergen), doch is niet hoog (qua sterren). De entourage en onze eetlust echter zorgen ervoor dat het ons toch prima smaakt. De avond is wat koeler en dat vinden we helemaal niet erg.
Vanochtend hebben we een eenvoudig ontbijt gehad. De zon schijnt dan al volop. Nadat we onze fietsen achter het hotel hebben gepakt en hebben behangen met onze tassen kunnen we direct aan de bak. De klim waar we gisteren al een behoorlijke poos mee bezig zijn geweest, wordt voortgezet. Na ruim een uur geklommen te hebben, konden we aan een lange afdaling beginnen. Voordat we gaan afdalen, genieten we nog even van het uitzicht. Al dat klimwerk is per slot van rekening ook bedoeld om daarna te genieten van de uitzichten die tevoorschijn komen.
We komen zoevend Porterra del Terme binnen, een Italiaans kuuroord. Hier komen we bij van onze inspanningen. Naast de koffie (bijna) uiteraard ook wat heerlijke gebakjes. Die Italianen kunnen er wat als het om dolcis gaat.
Na de koffie is het weer hard werken geblazen. Nog een klim en dan laten we de Apennijen achter ons. Over een lengte van 26 kilometer is het continu klimmen. Weliswaar niet heel erg steil, maar zo nu en dan toch best pittig. Als we de bergpas passeren, doemt Toscane op. We beginnen aan een heavy afdaling. Steil, best veel verkeer. We stoppen zo nu en dan om de opkomende kramp in onze handen geen kans te geven. Uiteraard ook om de omgeving verder in ons op te nemen. We hebben van ruim 800 meter hoog een bijzonder fraai uitzicht over een deel van Toscane. Als we weer even hebben kunnen genieten en onze handen weer min of meer krampvrij zijn, gaan we weer door. Ook je handen rust geven, is van belang. Stel je voor dat we rechtdoor de vangrail overgaan in plaats van met de bocht mee te draaien. Je moet er niet aan denken. Als de afdaling teneinde is, hebben we nog een kilometer of drie te gaan voordat we in Pistoia aankomen. Pistoia is het eerste Toscaanse stadje dat we aandoen op deze reis. Natuurlijk heeft het een Dom en verschillende piazzas. Nadat we ons genesteld hebben in hotel Patria gaan we er op uit. Op zoek naar een goed terras en een goed restaurant. Met de ervaringen van de afgelopen weken zal ons dat best lukken.

• 13 Juni 2009 - 21:49

Michel En Anita:

He bikers,

Com estai? Va biene?
    Zo te lezen gaat het jullie nog goed af. Chapeau hoor! Inmiddels ook de Appenijnen in de (fiets)tas. Het vooruitzicht om door Toscane te trekken moet een lekker gevoel geven. Al dopingcontrole gehad trouwens? Gebak en wijn mogen overigens onbeperkt genuttigd worden; komen alleen voor op de verboden lijst van Sonja Bakker. Ik geniet van de verslagen en leuke foto's. Heb veel plezier de komende dagen en tot schrijvens.

Ciao,

Michel

• 13 Juni 2009 - 21:57

Michel :

lex, de foto geeft de indruk dat je je niet met volle overgave richt op je netbook noch op de fotografe. Nu rest de vraag: waarop dan wel?

Ben benieuwd!

• 14 Juni 2009 - 09:07

Georgette:

Hallo Lia en Lex, wat zal dat prettig afstappen zijn s,avonds na gedane arbeid. Wat fijn dat Italie zo,n lekkere eetcultuur heeft,echt genieten. Ik lees jullie verhalen met veel plezier en denk soms dat lijkt me een heel leuk avontuur. Pistoia is een mooi stadje, kijk ook eens op het marktplein naar het stadhuis, boven de ingang hangt ter afschrikking uit vroeger tijden een grote hamer _dag_ je weet wel zo,n geval waar ze indringers de kop mee insloegen. Maar dat was vroeger, veel plezier met de volgende etappes.

• 14 Juni 2009 - 11:06

Fons En Ada:

Hallo dappere peddeleurs!
    Ziet er allemaal heel gezellie uit. Maar Lex volgens mij zie ik achter die laptop toch een klein buikje! Hoe kan dat nou na al die energie die je verbruikt??
    Lia ging al zonder buikje weg dus die loopt geen gevaar!
    Geniet nog lekker en we verheugen ons alweer op jullie terugkomst!Fons vraagt zich af of jullie nog wel kunnen zitten op je fiets met al die veren in je ....!kus van ons.

• 15 Juni 2009 - 10:22

Jan Mandemakers:

Lex en Lia,
    Wat een feest om jullie reisverslag te lezen.Genieten zeg!! Compliment hoor wat een sportiviteit.Ik zie het mij niet doen, maar ja ik ben dan ook veel ouder. Rome komt al aardig in zicht. Mooi hé dat toscaanse land, fietsen als door een schilderij. Wat opvalt in de reisverslagen zijn de koffie stops. Volgens mij hebben jullie alle merken en kwaliteiten al gehad. Vanaf vandaag zal ik jullie blijven volgen in de eindsprint naar Rome. Kom je nog in Sienna? De mooiste stad van Toscane!( koffie drinken op Piazza del Campo) Nou veel succes en plezier met elkaar nog ff doortrappen.
    Jan en Sarina
Lex en Lia

Met deze site willen we onze familie en vrienden op de hoogte houden van onze belevenissen onderweg. We wensen elke bezoeker/-ster veel leesplezier !!!!

Actief sinds 05 Maart 2009